دوشنبه ۰۲ مرداد ۰۲

مدارس چارتر چه نوع مدارسی هستند؟

مدارس منشور مدارس انتخابی هستند: انتخاب برای والدین، دانش آموزان، معلمان و مدیران. والدین و دانش‌آموزان می‌توانند در مدرسه‌ای ثبت‌نام کنند که ممکن است محیط آموزشی منحصربه‌فردی را ارائه دهد، مانند مدرسه‌ای که کلاس‌های علمی آن در این زمینه برگزار می‌شود، یا روش‌های یادگیری جایگزین، مانند تخصص در آموزش هنر ارائه می‌دهد. معلمان و مدیران نسبت به اکثر مدارس دولتی سنتی اختیار بیشتری برای تصمیم گیری دارند. اساساً این مدارس از بسیاری از مقررات مربوط به مدارس دولتی سنتی فارغ هستند.

مدارس چارتر معمولا مدارس کوچک هستند، با متوسط ثبت نام ۲۴۲ دانش آموز در مقایسه با ۵۳۹ دانش آموز در مدارس عمومی سنتی. به گفته مرکز سیاست گذاری عمومی مکیناک، میانگین مربی مدارس چارتر ۱۹.۸ دانش آموز در کلاس درس خود دارد، در مقایسه با میانگین ۲۱.۳ دانش آموز برای معلمان مدارس دولتی. مدارس چارتر همچنین به جوامع مختلف با طیف گسترده ای از شیوه های آموزشی و برنامه ای خدمت می کنند.

منشورها برای یک دوره زمانی خاص، معمولاً برای سه تا پنج سال، اعطا می‌شوند که در صورت دستیابی به اهداف عملکرد، پس از پایان دوره توسط نهاد اعطاکننده تمدید می‌شوند. منشور یک قرارداد عملکردی است که جزئیاتی را در مورد مأموریت، برنامه، اهداف، دانش‌آموزان، روش‌های ارزیابی و روش‌های سنجش موفقیت - به اصطلاح یک طرح تجاری - ارائه می‌کند. این مدارس تحت فشار دائمی برای عملکرد خوب هستند، زیرا در برابر حامیان مالی خود، معمولاً هیئت مدیره مدارس ایالتی یا محلی، برای نتایج تحصیلی خوب پاسخگو هستند. مدیریت مدرسه منشور باید به قرارداد منشور خود پایبند باشد، اما مدارس منشور در ازای پاسخگویی از استقلال بیشتری برخوردار هستند. به جای اینکه از آنها خواسته شود قوانین و مقررات مختلف را رعایت کنند، آنها را با معیار نتایج تحصیلی و پایبندی به منشور خود می سنجند.

مدارس چارتر در طول سال ها نتایج امیدوارکننده ای از خود نشان داده اند، اما نتایج متفاوتی داشته اند. اگرچه داده های بیشتری برای به دست آوردن تصویر کلی مورد نیاز است، به نظر می رسد که عملکرد مدارس چارتر مشابه مدارس دولتی است: برخی بسیار خوب عمل می کنند، برخی دیگر ضعیف عمل می کنند، اما بیشتر آن ها در جایی بین این دو هستند. از یک سو داستان های موفقیت وجود دارد که در آن برخی مدارس چارتر به دلیل رسیدن به اهداف مدارس چارتری خود را دریافت می کنند.

مدارس چارتر چگونه کار می کنند

برای اینکه یک مدرسه چارتر کار کند، آن ها باید موارد زیر را داشته باشند: الف)قانون گذاری مناسب دولتی، ب)گروهی از مدیران برای اداره مدرسه چارتر و ج)یک نهاد مدیریتی مجاز دولتی (به طور معمول یک هیات مدیره)برای راه اندازی مدرسه چارتر، مدیران باید ابتدا یک پیشنهاد مدرسه چارتر را به نهاد مجاز مدرسه چارتر خود ارائه دهند، که بسته به نوع مدرسه چارتر دولتی از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است.

برای درک بهتر اینکه مدرسه منشور چیست، باید بررسی کرد که قانونگذاران با تدوین قوانین مدارس منشور به دنبال چه هستند. در اکثر ایالت ها، قانونگذاران می خواهند:

افزایش فرصت‌های یادگیری و دسترسی دانش‌آموزان به آموزش با کیفیت.

انتخابی برای والدین و دانش آموزان در سیستم مدارس دولتی ایجاد کنید.

ارائه یک سیستم پاسخگویی برای نتایج در آموزش عمومی.

تشویق شیوه‌های آموزشی نوآورانه

ایجاد فرصت های حرفه ای جدید برای معلمان.

تشویق جامعه و مشارکت والدین در آموزش عمومی.

اهرم بهبود آموزش عمومی.

تنوعی که در مدارس چارتر دیده می شود به دو دلیل اصلی است: اول، می تواند به این دلیل باشد که مدارس چارتر ماموریت ها و بیانیه های هدف منحصر به فردی دارند. دوم، دولت ها قوانین چارتر متفاوتی دارند که بر توسعه و اداره مدارس چارتر تاثیر می گذارد. اطلاعات وزارت آموزش و پرورش آمریکا می گوید که قوانین مدارس چارتر آمریکا هفت حوزه اساسی سیاست و قانونی را پوشش می دهد:

توسعه منشور: چه کسی می‌تواند منشور، نحوه اعطای منشور، تعداد مدارس منشور مجاز و مسائل مرتبط را پیشنهاد دهد.

وضعیت مدرسه: نحوه تعریف مدرسه از نظر حاکمیت، عملیات و مسائل مربوط به مسئولیت.

مالی: سطح و انواع بودجه ارائه شده و میزان استقلال و استقلال مالی.

دانش‌آموزان: نحوه رسیدگی مدارس به پذیرش، عدم تبعیض، تعادل نژادی/قومی، انضباط و آموزش ویژه.

کارکنان و روابط کار: اینکه آیا مدرسه ممکن است به عنوان یک کارفرما عمل کند، چه قوانین روابط کار اعمال می شود، و سایر حقوق و امتیازات کارکنان.

دستورالعمل: میزان کنترلی که یک مدرسه منشور بر توسعه اهداف و شیوه های آموزشی خود دارد.

پاسخگویی: اینکه آیا منشور به عنوان یک قرارداد مبتنی بر عملکرد عمل می کند، چگونه روش های ارزیابی انتخاب می شود و مسائل مربوط به لغو و تمدید منشور.

در مورد صنعت هوانوردی بیشتر بدانید

هواپیمایی کشوری و نظامی

در بخش هوانوردی، دو دسته اصلی پرواز وجود دارد: غیرنظامی و نظامی. به زبان ساده، هوانوردی غیرنظامی به تمام هوانوردی هایی اطلاق می شود که به ارتش متصل نیستند. مهمتر از همه، این شامل سفرهای هوایی خصوصی و تجاری می شود، صرف نظر از اینکه آیا پروازها حامل مسافر، بار یا ترکیبی از این دو هستند.

در مقابل، هوانوردی نظامی به استفاده از هواپیما در محیط های نظامی اشاره دارد.

به طور معمول، این نوع حمل و نقل هوایی برای فعال کردن جنگ هوایی، یا انجام عملیات نظارتی طراحی شده است.

اکثر هوانوردی نظامی مربوط به نیروی هوایی است، با این حال مفاهیم هوانوردی ارتش، هوانوردی نیروی دریایی و هوانوردی گارد ساحلی نیز وجود دارد.

در حالی که دسته بندی های هوانوردی غیرنظامی و هوانوردی نظامی از بسیاری جهات از یکدیگر متمایز هستند، درجه ای از تفاوت نیز وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از فرودگاه های سراسر جهان به تسهیل هوانوردی غیرنظامی و نظامی کمک می کنند، در حالی که برخی کسب و کاره ای خاص در صنعت هوانوردی هم مشتریان هوانوردی غیرنظامی و هم مشتریان هوانوردی نظامی را تامین می کنند.

3 شرکت بزرگ هواپیماسازی در صنعت هوانوردی

ساخت هواپیما برای صنعت هوانوردی بسیار مهم است و سه شرکت زیر از بزرگترین آنها هستند:

شرکت های تولید هواپیما - بخش هوانوردی - ایرباس

در صنعت هوانوردی، ایرباس یک شرکت بزرگ تولید هواپیما در اروپا است که برای هر دو بازار هوانوردی غیرنظامی و نظامی هواپیما تولید می کند. بیشتر تاسیسات تولید این شرکت در فرانسه، آلمان و اسپانیا واقع شده است، در حالی که دفتر مرکزی آن در هلند قرار دارد. این شرکت در حال حاضر بزرگ ترین تولیدکننده هواپیمایی جهان است، در حالی که ایرباس A۳۸۰، که توسط خطوط هوایی مانند امارات و لوفت هانزا استفاده می شود، به عنوان بزرگ ترین شرکت هواپیمای مسافربری جهان شناخته می شود.

شرکت های هواپیماسازی - صنعت هوانوردی - بوئینگ

یکی دیگر از شرکت های بزرگ تولیدی در بخش هوانوردی بوئینگ است. بوئینگ که در ایالات متحده مستقر است، عموماً به عنوان دومین سازنده بزرگ خطوط هوایی و همچنین یکی از بزرگترین پیمانکاران دفاعی در جهان طبقه بندی می شود. دفتر مرکزی این شرکت در شیکاگو، ایلینوی واقع شده است. بوئینگ علاوه بر تولید جت های تجاری و نظامی، به شدت در ساخت فضاپیماها نیز مشارکت دارد. برخی از شناخته شده ترین مدل های هواپیمای تجاری آن عبارتند از بوئینگ 737، بوئینگ 747 و بوئینگ 777.

شرکت های تولید هواپیما - صنعت هوانوردی - لاکهید مارتین

لاکهید مارتین دفتر مرکزی خود را در مریلند آمریکا دارد. در صنعت هوانوردی، لاکهید مارتین به عنوان بزرگ ترین پیمان کار دفاعی جهان شناخته می شود که در زمینه هوانوردی نظامی و تولید جنگنده و هواپیمای شناسایی برای نیروهای هوایی در سراسر جهان تخصص دارد. این شرکت از طریق ادغام بین شرکت لاکهید با مارتین ماریتا شکل گرفت و برخی از معروف ترین هواپیماهای آن شامل جنگنده F-۱۶ و جنگنده صاعقه ۲ بودند.

علت دیدن رویا در خواب

خواب REM و Non-REM

خواب دو مرحله دارد: خواب با حرکت سریع چشم (REM) و خواب غیر REM. ما در طول خواب REM خواب می بینیم، اما اتفاق دیگری نیز رخ می دهد. مواد شیمیایی در مغز اساساً بدن ما را "خاموش" می کنند و ما را فلج می کنند. (تنها چیزی که در این مدت حرکت می کند چشم ها است، از این رو به آن "حرکت سریع چشم" می گویند.) این اتفاق می افتد تا ما رویاهای خود را عملی نکنیم. به طور معمول، بدن در طول شب در مراحل مختلف خواب REM و غیر REM حرکت می کند و به خواب "سبک" غیر REM ختم می شود که ما را به حالت بیداری برمی گرداند.

فلج خواب زمانی رخ می دهد که ذهن بیدار است، اما بدن هنوز در خواب REM است. اساساً شما فلج هستید، اما فقط برای مدت کوتاهی.

چه چیزی باعث فلج شدن خواب می شود؟

هیچ دلیلی برای فلج خواب وجود ندارد. مطالعات نشان داده اند که جوانان به احتمال زیاد آن را تجربه می کنند. برخی مطالعات نشان می دهد که ژنتیک افراد را بیشتر در معرض فلج خواب قرار می دهد، اما تحقیقات کافی برای گفتن قطعی این موضوع انجام نشده است. خوابیدن به پشت با احتمال بیشتری باعث فلج خواب می شود.

عوامل دیگری مانند برنامه خواب نامنظم و استرس زیاد نیز ممکن است به فلج خواب نسبت داده شوند. اگر فلج خواب را تجربه می کنید، به برنامه روزانه خود قبل و بعد از خواب نگاهی بیندازید. آیا مشروب می خورید؟ آیا هر شب سر ساعت معینی می خوابید؟ عادات خواب سالم را تمرین کنید و ممکن است فلج خواب را از بین ببرید و در عین حال مزایای سلامتی دیگری نیز به دست آورید.

چرا رویاهایمان را به یاد می آوریم؟

رویاها برای مدت طولانی در خاطرات ما باقی نمی مانند. ممکن است از خواب بیدار شویم و رویاها را یادداشت کنیم، اما اگر در اوایل روز به یاد آورده نشوند، احتمالا آن ها را فراموش می کنیم. گاهی اوقات، اصلا رویاها را فراموش نمی کنیم. چرا این اتفاق می افتد؟

جای تعجب نیست که پاسخ به مراحل خواب برمی گردد. در یک شب ایده آل، بدن ما مراحل خواب بسیاری را طی می کند: سبک، عمیق، خواب REM، عمیق، سبک و دوباره عمیق. این چرخه تا زمانی ادامه می یابد که به دوره ای از خواب سبک برسیم که ما را به بیداری تبدیل می کند. در این سناریوی ایده آل، بعید است که رویاهای خود را فراموش کنیم. (و صبح های ما بسیار دلپذیرتر است!)

این امکان وجود دارد که هر روز صبح در حالی که در مرحله خواب سبک هستید، از خواب بیدار شوید، حتی اگر یک زنگ هشدار تنظیم کنید یا هشت ساعت کامل خواب نداشته باشید. اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مختلف می توانند به شما کمک کنند تا هر روز صبح در زمان مناسب از خواب بیدار شوید. اما همه به طور طبیعی از خواب سبک بیدار نمی شوند.

آلارم، خواب آلودگی و اختلالات دیگر ممکن است شما را هنگام خواب REM از خواب بیدار کند. وقتی این اتفاق می افتد، به احتمال زیاد رویاهای خود را به یاد می آورید.

اگر رویاهایتان به شما علاقه دارند، یک دفترچه یادداشت در نزدیکی خود نگه دارید! هر جزئیات کلیدی از رویاهای خود و احساسی که در صبح داشتید را بنویسید. حتی اگر تعبیر خواب فروید دیگر به طور گسترده پذیرفته نشده است، یک مشاور سلامت روان می تواند به شما در «تعبیر» رویاهایتان کمک کند. درمانگران ممکن است بتوانند الگوهایی را که متوجه می شوند انتخاب کنند و آن را به هر منبع استرس در زندگی بیداری شما مرتبط کنند.

چه قانون هایی برای ایجاد تاثیر روی افراد وجود دارد؟

1. نام گیرنده خود را چک کنید.

چک کنید که شما نام کاربری تان را به درستی هجی کرده اید. دو ثانیه طول می کشد: فقط کافی است پروفایل لینکدین خود را بالا بکشید و تی تر آن را با نامی که استفاده کرده اید مقایسه کنید. (اگر هاب فروش دارید، این مرحله حتی سریع تر است. پروفایل های اجتماعی آن ها در اینباکس شما نمایش داده خواهد شد.)

و نام آن ها را کوتاه نکنید مگر اینکه آن ها ایمیل خود را بر این اساس امضا کرده باشند. ممکن است تصور کنید که مایکل میکائیل می شود، اما او می تواند رفتن به سمت دومی را ترجیح دهد. امضای او را بررسی کنید. اگر میکائیل می خواند، می توانید از این لقب استفاده کنید. اگر میکائیل میکائیل میکائیل است، پس باید با او صحبت کنید.

2. از حالت جمله استفاده کنید.

هنگامی که در حال ارسال پیامک یا در Slack هستید، احتمالاً زیاد از حروف بزرگ استفاده نمی کنید - اگر چیزی باشد. اما زمانی که یک ایمیل حرفه ای می نویسید، از حروف جمله استفاده کنید. به عبارت دیگر، حرف اول کلمه اول یک جمله و تمام اسم های خاص را با حروف بزرگ بنویسید.

3. لحن ایمیلی خود را در نظر بگیرید

به دست آوردن لحن مناسب در طول ایمیل فوق العاده سخت است. تحقیقات نشان می دهد که مردم به طور چشمگیری تخمین می زنند که دریافت کنندگان آن ها چقدر به درستی تشخیص می دهند که لحن آن ها طعنه آمیز است یا جدی.

در حالی که آن ها معتقد بودند دریافت کنندگان در ۸۰ درصد مواقع آن را درست دریافت خواهند کرد، واقعیت به ۵۶ درصد نزدیک تر بود.

آیا این بدان معناست که نیمی از ایمیل های شما به اشتباه تفسیر خواهند شد؟

ابتدا از عبارات منفی خودداری کنید. آنها می توانند باعث شوند که شما بیش از آنچه واقعا هستید مضطرب، عصبانی یا نگران به نظر برسید.

مثال: اشتباهات، مسائل، شکست، تاخیر، مشکل، بحران، مشکل، ناگوار، پیامد.

دوم، طعنه آمیز نباشید. این احتمال وجود دارد که گیرنده شما جوک را متوجه نشود.

مثال: «از تیمم می‌خواهم فردا آن را بررسی کنند، اما همانطور که احتمالاً می‌دانید، هیچ‌کس در روز جمعه کارش را انجام نمی‌دهد.»

سوم، صفات را حذف کنید. آن ها می توانند باعث شوند که شما بیش از حد احساسی به نظر برسید.

مثال: بسیار، واقعا، بسیار، بسیار، جدی، عمیق.

چهارم، گیرنده خود را کپی کنید. پیروی از آن ها تضمین می کند که شما به طور تصادفی به آن ها توهین نخواهید کرد. اگر آن ها پیام های کوتاه و سرراست می نویسند، خلاصه خود را هم بنویسید. اگر آن ها معمولا شامل یک خط ارتباطی هستند (من دیدم که شما در برمودا هستید؛ امیدوارم زمان زیادی داشته باشید)، همین کار را بکنید.

پنجم، زمانی که شک دارید، گوشی را بردارید.

4.همیشه از فونت و قالب بندی استاندارد استفاده کنید.

آیا می خواهید چشم گیرنده خود را آزار دهید؟ از فونت های عجیب و غریب، رنگ های وحشی و قالب بندی نامتعارف استفاده کنید.

بله، ایمیل شما ممکن است خاطره انگیزتر باشد، اما به نظر می رسد که کاملاً از هنجارهای ارتباطی خارج شده اید.

در عوض از فونت مشکی استاندارد استفاده کنید. از اندازه فونت استاندارد استفاده کنید. بیش از یک کلمه (یا رشته کلمات) را در یک ایمیل به صورت پررنگ یا مورب درج نکنید.

و اگر متنی را کپی و جایگذاری می کنید، مطمئن شوید که آن را برجسته کرده و قالب بندی را پاک کنید. (Command + در مک، Ctrl + Shift + N در رایانه شخصی.) اگر این کار را نکنید، قطعه متفاوت از بقیه ایمیل شما ظاهر می شود.

5.URL های خود را کوتاه کنید

چسباندن کل URL ها به ایمیل، فضای ارزشمندی را به خود اختصاص می دهد و شلوغ به نظر می رسد. در عوض، هایپرلینک بسازید یا یک URL کوتاه شده را وارد کنید.

چگونه می توان یک کتاب نوشت؟

برای نوشتن یک کتاب، شما باید چند مرحله را طی کنید. برخی از این مراحل عبارتند از:

یک فضای نوشتن مناسب ایجاد کنید. شما باید یک جای آرام و بدون حواس پرتی داشته باشید که بتوانید به طور منظم و مداوم نوشتن خود را انجام دهید.

یک ایده جذاب برای کتاب خود پیدا کنید. شما باید بدانید کتاب شما درباره چه چیزی است، چرا داستان آن جالب یا مهم است، و چه کسانی می خواهند آن را بخوانند. اگر هنوز به دنبال یک ایده هستید، می توانید از تحریک های نوشتاری استفاده کنید تا شروع کنید.

https://www.funsara.com/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%db%8c%da%a9-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3%db%8c%d9%85-%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c/

داستان خود را طرح ریزی کنید. نویسندگان خوب قبل از نوشتن کتاب، زمان زیادی را صرف طرح ریزی می کنند. شما می توانید چارچوب فصل های کتاب خود را تعیین کنید یا فقط نقطه های اصلی داستان خود را در هر بخش از کتاب بنویسید.

تحقیقات لازم را انجام دهید. اگر کتاب شما نیاز به اطلاعات و داده های واقعی دارد، شما باید منابع معتبر و قابل اعتماد را پیدا و استفاده کنید.حتی اگر کتاب شما خلاقانه و تخیلی باشد، همچنان ممکن است نیاز به تحقیق درباره محل های واقعی، تاریخ، فرهنگ، یا علم داشته باشید.

نوشتن را شروع و به برنامه خود پایبند باشید. شما باید هر روز زمان مشخص و ثابتی را برای نوشتن در نظر بگیرید و سعی کنید در آن زمان حداقل چند صفحه نوشته تولید کنید. نگران نبودن به خطای نگارش، سبک، گرامر، یا ساختار در پیش نویس اول خود باشید. فقط سعی کنید داستان خود را به صورت خام و جامع بروز دهید.

پس از تکمیل پروژه، پروژه را بازبینی و ویرایش کنید. پس از نوشتن پروژه، شما باید آن را با دقت مطالعه و بهبود دهید. شما می توانید خودتان ویرایشگر باشید یا از دوستان، خانواده، همکاران، یا حرفه ای های ویرایش استفاده کنید. سعی کنید نقص های دستور زبان، سبک، ساختار، منطق، شخصیت ها، داده ها، و صحت را در پروژه خود پیدا و رفع کنید.

https://sehatlearning.ir/%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d9%87%d8%af%d9%81-%d8%a7%d8%b2-%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%d9%86-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5-%da%a9%d9%86%d9%85%d8%9f-10/

منبع