دوشنبه ۰۲ مرداد ۰۲

مدارس چارتر چه نوع مدارسی هستند؟

مدارس منشور مدارس انتخابی هستند: انتخاب برای والدین، دانش آموزان، معلمان و مدیران. والدین و دانش‌آموزان می‌توانند در مدرسه‌ای ثبت‌نام کنند که ممکن است محیط آموزشی منحصربه‌فردی را ارائه دهد، مانند مدرسه‌ای که کلاس‌های علمی آن در این زمینه برگزار می‌شود، یا روش‌های یادگیری جایگزین، مانند تخصص در آموزش هنر ارائه می‌دهد. معلمان و مدیران نسبت به اکثر مدارس دولتی سنتی اختیار بیشتری برای تصمیم گیری دارند. اساساً این مدارس از بسیاری از مقررات مربوط به مدارس دولتی سنتی فارغ هستند.

مدارس چارتر معمولا مدارس کوچک هستند، با متوسط ثبت نام ۲۴۲ دانش آموز در مقایسه با ۵۳۹ دانش آموز در مدارس عمومی سنتی. به گفته مرکز سیاست گذاری عمومی مکیناک، میانگین مربی مدارس چارتر ۱۹.۸ دانش آموز در کلاس درس خود دارد، در مقایسه با میانگین ۲۱.۳ دانش آموز برای معلمان مدارس دولتی. مدارس چارتر همچنین به جوامع مختلف با طیف گسترده ای از شیوه های آموزشی و برنامه ای خدمت می کنند.

منشورها برای یک دوره زمانی خاص، معمولاً برای سه تا پنج سال، اعطا می‌شوند که در صورت دستیابی به اهداف عملکرد، پس از پایان دوره توسط نهاد اعطاکننده تمدید می‌شوند. منشور یک قرارداد عملکردی است که جزئیاتی را در مورد مأموریت، برنامه، اهداف، دانش‌آموزان، روش‌های ارزیابی و روش‌های سنجش موفقیت - به اصطلاح یک طرح تجاری - ارائه می‌کند. این مدارس تحت فشار دائمی برای عملکرد خوب هستند، زیرا در برابر حامیان مالی خود، معمولاً هیئت مدیره مدارس ایالتی یا محلی، برای نتایج تحصیلی خوب پاسخگو هستند. مدیریت مدرسه منشور باید به قرارداد منشور خود پایبند باشد، اما مدارس منشور در ازای پاسخگویی از استقلال بیشتری برخوردار هستند. به جای اینکه از آنها خواسته شود قوانین و مقررات مختلف را رعایت کنند، آنها را با معیار نتایج تحصیلی و پایبندی به منشور خود می سنجند.

مدارس چارتر در طول سال ها نتایج امیدوارکننده ای از خود نشان داده اند، اما نتایج متفاوتی داشته اند. اگرچه داده های بیشتری برای به دست آوردن تصویر کلی مورد نیاز است، به نظر می رسد که عملکرد مدارس چارتر مشابه مدارس دولتی است: برخی بسیار خوب عمل می کنند، برخی دیگر ضعیف عمل می کنند، اما بیشتر آن ها در جایی بین این دو هستند. از یک سو داستان های موفقیت وجود دارد که در آن برخی مدارس چارتر به دلیل رسیدن به اهداف مدارس چارتری خود را دریافت می کنند.

مدارس چارتر چگونه کار می کنند

برای اینکه یک مدرسه چارتر کار کند، آن ها باید موارد زیر را داشته باشند: الف)قانون گذاری مناسب دولتی، ب)گروهی از مدیران برای اداره مدرسه چارتر و ج)یک نهاد مدیریتی مجاز دولتی (به طور معمول یک هیات مدیره)برای راه اندازی مدرسه چارتر، مدیران باید ابتدا یک پیشنهاد مدرسه چارتر را به نهاد مجاز مدرسه چارتر خود ارائه دهند، که بسته به نوع مدرسه چارتر دولتی از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است.

برای درک بهتر اینکه مدرسه منشور چیست، باید بررسی کرد که قانونگذاران با تدوین قوانین مدارس منشور به دنبال چه هستند. در اکثر ایالت ها، قانونگذاران می خواهند:

افزایش فرصت‌های یادگیری و دسترسی دانش‌آموزان به آموزش با کیفیت.

انتخابی برای والدین و دانش آموزان در سیستم مدارس دولتی ایجاد کنید.

ارائه یک سیستم پاسخگویی برای نتایج در آموزش عمومی.

تشویق شیوه‌های آموزشی نوآورانه

ایجاد فرصت های حرفه ای جدید برای معلمان.

تشویق جامعه و مشارکت والدین در آموزش عمومی.

اهرم بهبود آموزش عمومی.

تنوعی که در مدارس چارتر دیده می شود به دو دلیل اصلی است: اول، می تواند به این دلیل باشد که مدارس چارتر ماموریت ها و بیانیه های هدف منحصر به فردی دارند. دوم، دولت ها قوانین چارتر متفاوتی دارند که بر توسعه و اداره مدارس چارتر تاثیر می گذارد. اطلاعات وزارت آموزش و پرورش آمریکا می گوید که قوانین مدارس چارتر آمریکا هفت حوزه اساسی سیاست و قانونی را پوشش می دهد:

توسعه منشور: چه کسی می‌تواند منشور، نحوه اعطای منشور، تعداد مدارس منشور مجاز و مسائل مرتبط را پیشنهاد دهد.

وضعیت مدرسه: نحوه تعریف مدرسه از نظر حاکمیت، عملیات و مسائل مربوط به مسئولیت.

مالی: سطح و انواع بودجه ارائه شده و میزان استقلال و استقلال مالی.

دانش‌آموزان: نحوه رسیدگی مدارس به پذیرش، عدم تبعیض، تعادل نژادی/قومی، انضباط و آموزش ویژه.

کارکنان و روابط کار: اینکه آیا مدرسه ممکن است به عنوان یک کارفرما عمل کند، چه قوانین روابط کار اعمال می شود، و سایر حقوق و امتیازات کارکنان.

دستورالعمل: میزان کنترلی که یک مدرسه منشور بر توسعه اهداف و شیوه های آموزشی خود دارد.

پاسخگویی: اینکه آیا منشور به عنوان یک قرارداد مبتنی بر عملکرد عمل می کند، چگونه روش های ارزیابی انتخاب می شود و مسائل مربوط به لغو و تمدید منشور.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.