دوشنبه ۰۲ مرداد ۰۲

در مورد صنعت هوانوردی بیشتر بدانید

هواپیمایی کشوری و نظامی

در بخش هوانوردی، دو دسته اصلی پرواز وجود دارد: غیرنظامی و نظامی. به زبان ساده، هوانوردی غیرنظامی به تمام هوانوردی هایی اطلاق می شود که به ارتش متصل نیستند. مهمتر از همه، این شامل سفرهای هوایی خصوصی و تجاری می شود، صرف نظر از اینکه آیا پروازها حامل مسافر، بار یا ترکیبی از این دو هستند.

در مقابل، هوانوردی نظامی به استفاده از هواپیما در محیط های نظامی اشاره دارد.

به طور معمول، این نوع حمل و نقل هوایی برای فعال کردن جنگ هوایی، یا انجام عملیات نظارتی طراحی شده است.

اکثر هوانوردی نظامی مربوط به نیروی هوایی است، با این حال مفاهیم هوانوردی ارتش، هوانوردی نیروی دریایی و هوانوردی گارد ساحلی نیز وجود دارد.

در حالی که دسته بندی های هوانوردی غیرنظامی و هوانوردی نظامی از بسیاری جهات از یکدیگر متمایز هستند، درجه ای از تفاوت نیز وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از فرودگاه های سراسر جهان به تسهیل هوانوردی غیرنظامی و نظامی کمک می کنند، در حالی که برخی کسب و کاره ای خاص در صنعت هوانوردی هم مشتریان هوانوردی غیرنظامی و هم مشتریان هوانوردی نظامی را تامین می کنند.

3 شرکت بزرگ هواپیماسازی در صنعت هوانوردی

ساخت هواپیما برای صنعت هوانوردی بسیار مهم است و سه شرکت زیر از بزرگترین آنها هستند:

شرکت های تولید هواپیما - بخش هوانوردی - ایرباس

در صنعت هوانوردی، ایرباس یک شرکت بزرگ تولید هواپیما در اروپا است که برای هر دو بازار هوانوردی غیرنظامی و نظامی هواپیما تولید می کند. بیشتر تاسیسات تولید این شرکت در فرانسه، آلمان و اسپانیا واقع شده است، در حالی که دفتر مرکزی آن در هلند قرار دارد. این شرکت در حال حاضر بزرگ ترین تولیدکننده هواپیمایی جهان است، در حالی که ایرباس A۳۸۰، که توسط خطوط هوایی مانند امارات و لوفت هانزا استفاده می شود، به عنوان بزرگ ترین شرکت هواپیمای مسافربری جهان شناخته می شود.

شرکت های هواپیماسازی - صنعت هوانوردی - بوئینگ

یکی دیگر از شرکت های بزرگ تولیدی در بخش هوانوردی بوئینگ است. بوئینگ که در ایالات متحده مستقر است، عموماً به عنوان دومین سازنده بزرگ خطوط هوایی و همچنین یکی از بزرگترین پیمانکاران دفاعی در جهان طبقه بندی می شود. دفتر مرکزی این شرکت در شیکاگو، ایلینوی واقع شده است. بوئینگ علاوه بر تولید جت های تجاری و نظامی، به شدت در ساخت فضاپیماها نیز مشارکت دارد. برخی از شناخته شده ترین مدل های هواپیمای تجاری آن عبارتند از بوئینگ 737، بوئینگ 747 و بوئینگ 777.

شرکت های تولید هواپیما - صنعت هوانوردی - لاکهید مارتین

لاکهید مارتین دفتر مرکزی خود را در مریلند آمریکا دارد. در صنعت هوانوردی، لاکهید مارتین به عنوان بزرگ ترین پیمان کار دفاعی جهان شناخته می شود که در زمینه هوانوردی نظامی و تولید جنگنده و هواپیمای شناسایی برای نیروهای هوایی در سراسر جهان تخصص دارد. این شرکت از طریق ادغام بین شرکت لاکهید با مارتین ماریتا شکل گرفت و برخی از معروف ترین هواپیماهای آن شامل جنگنده F-۱۶ و جنگنده صاعقه ۲ بودند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.